Saturday, January 26, 2013

kisah cinta kita

tipulah kalau ada org ckap yg dia xpenah cinta dan sayang akan seseorang.. ini kerana sebelum manusia itu dilahirkan ALLAH telah mniupkan sifat sayang dlm setiap manusia. malah kejadian manusia itu sendiri wujud dari perasaan kasih dan sayang.. bila bbicara tentang cinta, ramai yang teruja, seronok malah tidak kurang juga berasa sedih dan enggan bbicara tentangnya..pendefinisian cinta cukup luas sekali..malah konspe cinta juga mliputi pelbagai aspek.. cinta kepda ALLAH, cinta kepada Rasul dan Nabi, cinta kpda ibubapa dan juga cinta kepada kekasih.. tapi untuk ruangan kali CSK nk bcerita tentang cinta kepda seorang kekasih

mnusia cnderung untuk bcinta kerana ketidaksempurnaan yg wujud dlm diri manusia.. didampingi dan juga mndampingi.. manusia pasti akan dihambat kebosanan, kesunyian dan juda kesedihan pabila sendirian.. oleh itu, carilah cinta pasti kita akan mnemukan kebahgiaan.. bukankah ALLAH sudah menjadikan stiap yg hidup itu bpasang-pasangan.. Hawa wujudnya dari tulang rusuk Adam.. sesuai dgn asal kejadian, sifat pasangan itu melindungi dan juga mdampingi pasangan masing2.. subhanallah.. begitu sempurna sekali pcaturan kejadian manusia itu..

cinta itu sifatnya mberi dan mnerima.. dlm tafsiran yg lain berkongsi.. perkongsian hnya wujud bila mana ada keperluan yg dperlukan oleh sbelah pihak, manakala pihak yg lain pula bkemampuan utk mmenuhinya. justeru, mmilih pasangan hidup itu tersangatlah pnting.. mmilih pasngan hdup seiring dgn mcaturkan masa depan kita, bukan shaja di dunia malah di akhirat jua.. sbb itu CSK bpndapat, biar mmilih dan bukan tsalah pilih.. hihihi XD bukan hasrat hati untuk mcari yg sempurna tp ckup itu mlengkapkan diri ini sbg hamba ALLAH.. malah, jika mcari yg sempurna apa wjud lg pkongsian yg dsebutkan sbentar td.. ini kerna sempurna itu sudah lengkap tnpa perlu apa2 dan juga siapa2 lg..

klu bbicara tentang cinta pasti tiada ksudahan.. kerna itu ckup indah dceritakan apatah lg utk dirasai.. stiap org juga punya pndangan yg bbeza tntang cinta.. bg CSK, cinta pada yg halal, cinta bila masanya dan juga cintalah berpada2..

No comments:

Post a Comment