Thursday, January 27, 2011

anak yang soleh itu bukan aku

saat ibuku berpesan "sebelum makan baca doa ya nak"
namun aku??
"laparlah bu, lupa nak baca".
kala ibuku berkata
"sekolah belajar rajin-rajin ya nak"
tapi aku??
"arini kite ponteng kelas ustaz tu, tak suka aku dengar dia membebel"
saat ibuku berpesan "guna wang saku tu jimat2 ya nak"
namun aku?? "bang, bagi rokok sebatang"
kala ibuku berkata
"hormat orang tua ya nak"
namun aku??
"pak cik ni buta ker, xnampak org nk lalu nie??!!"
saat ibuku berpesan "besar nanti jangan lupa ibu ya nak"
namun aku?? "ibu, xdapat balik la minggu nie, banyak kerja"
kala ibuku berkata
"balik la anaku, ibumu sakit"
namun aku?? "ibu pergilah hospital, duit dh bg an??!!"
saat ibuku diam tanpa bunyi

saat mata ibuku terpejam tanpa kelip

kaku terbaring tanpa apa-apa

aku???

No comments:

Post a Comment